המשלחת הישראלית לקומיקון 2025: ״קיוטי נגד אקמי״ מפציץ את Hall H עם הפאנל שאקמי לא רוצים שתראו
- רז משאט
- 29 ביולי
- זמן קריאה 9 דקות

בהכנת הכתבה סייע עידו שייביץ.
דורות רבים גדלו על תכני האנימציה של קאסט הדמויות השטותי והרחב של ה-״לוני טונס״. ואם אתם מכירים אותם טוב, בטח זכורה לכם ציפור כחולה ומהירה בשם הרואודרנר, אחריה רודף זאב הערבות קויוטי המנסה לצוד אותה - אך נכשל בכך פעם אחר פעם. למרות נסיונות התחבולה היצירתיים שלו בניסיון להתחכם על הרואודרנר המהירה, כל ציוד הנפץ והפעולה שהוא משיג מחברת ״אקמי״ כושל במשימתו בשטח ולרוב מתפוצץ או מעיף אותו הרחק. אבל מה אם קויוטי היה מבין שלמעשה, הבעיה היא לא בו… אלא בציוד הפגום של החברה ממנה רכש ציוד במשך שנים? זה מה שבדיוק הסרט החדש, ״קויוטי נגד אקמי״ בא להראות לנו על המסך הגדול.

חברת ההפצה Ketchup Entertainment הגיעה לסן דייגו קומיקון בבוקר שבת, עם פאנל שחוגג עם המעריצים בקהל סוף סוף את הפצת הסרט, וחילקה לקהל שקים רב-פעמיים עם הדפס בצורה של קויוטי עם הכיתוב ״הסרט שאקמי לא רוצים שתראו״. למי שלא זוכר, הסרט נוצר במקור אצל אולפני וורנר ברוס דיסקברי, המחזיקים בזכויות לוני טונס, ואף למרות שהושלם במלואו - נגנז על ידי החברה, עם הסיכון להימחק לגמרי לצרכי החזרי מס. במשך השנים האחרונות מעריצים ושחקנים שונים הקשורים לפרויקט הביעו מחאה ציבורית למען שחרור הסרט בכל מקרה, לאחר שקיבל אף תגובות חיוביות בהקרנות מבחן. כמה שנים לאחר מכן, ולאחר ההצלחה היחסית של Ketchup בהצלת סרט אחר של לוני טונס, ״The Day The Earth Blew Up״, שילמה החברה סכום גדול על מנת להפיץ את הסרט לקהל ברחבי העולם.

ראשית, הפאנל הוצג על ידי קולותיהם של דמויות הלוני טונס השונות של אריק באוזה, כולל דאפי דאק ופורקי פיג, שהציגו את המנחה של הפאנל, השחקן פול שיר. כשעלה לבמה, הסביר לנו פול כמה אהדת הקהל הובילה לכך שהסרט הזה באמת רואה אור יום. עם זאת, הוא דאג להדגיש כי אנשים רבים בארגון ״אקמי״ מאוד התנגדו לכך שנראה את הסרט הזה ורצו לגנוז אותו מאיתנו, אבל בזכות נחישות הקהל - כולל אנשים שמחו בתחפושת אל מול המשרדים שלהם - הסרט מקבל את ההזדמנות שלו. הוא אמר שאולי שמענו משהו על כך שוורנר ברוס קשורים לזה, אבל ״הוא לא יודע בכלל מה זה וורנר ברוס, והוא אומר את זה מנסיבות משפטיות״. הוא גם התלוצץ עם הקהל שחלקם נמצאים באולם בשביל לראות את ראיין גוסלינג, שעמד להופיע בפאנל מאוחר יותר באותו יום עם ״פרויקט הייל מרי״.
אז הוקרן לנו קליפ ראשון, המציג לנו את הסצנה הראשונה של הסרט. בסצנה הזאת, ניתן לראות את וויל אי קויוטי יושב בחדר קטן וחשוך, מיואש ושחוק. הוא מביט על שרטוטים רבים שתלויים לו על הקיר, המציגים מזימות שניסה לבצע לאורך השנים. ככל שהוא מתמקד בהם, אנחנו מקבלים גם לראות קטעים מאותם קצרים ישנים של ״לוני טונס״ שבהם היה שימוש ממשי באותן המזימות, כאשר ברקע מתנגן השיר ״Hurt״. בעודו מרגיש גמור ומיואש לגמרי, הוא שומע מהטלויזיה שמאחוריו פרסומת לגוף עורכי דין, המוצגת על ידי דמותו של השחקן וויל פורטה. הפרסומת מתארת בדיוק את המקרים מהם נפגע קויטי, למשל הזמנה של סדן גדול שבסופו של דבר נופל עליך. ״זה לא אשמתכם - בטוח יש מישהו להאשים!״. הוא מסתכל על הטלויזיה בחיוך גדול, ואז הוצג לוגו הסרט. לאחר הלוגו, ראינו אותו יושב במשרד עורכי הדין כאשר וויל פורטה מתקשה לבטא את השם שלו. קויטי מוציא דינמיט מהכיס ומפוצץ את החדר שבו הם ישבו.

לאחר הקטע, עלה השחקן הראשי וויל פורטה לבמה ודיבר קצת על החוויה שלו וההסתכלות שלו על הסיטואציה שנגרמה עם הסרט. גם הוא דאג לתת המון קרדיט לקהל, בכך שאמר שאולי קיוטי הוא הכוכב של הסרט, אבל הוא לא הגיבור של הסרט - אלו הם הקהל. הקהל, שכמו קויוטי בסרט, ״נלחם בתאגיד מרושע״. עם כך, הכריז וויל פורטה לראשונה כי הסרט ישוחרר בשחרור רחב בכל רחבי העולם ב-28 באוגוסט 2026, ״כולל בסינגפור״ (נציין כי על אף הטענה לשחרור בינלאומי, כרגע לא ברור איזו חברה תפיץ את הסרט בארץ ומתי. הסרט הקודם של ״לוני טונס״ מ-2024 הופץ על ידי הפצת רדקייפ בישראל כ-5 חודשים לפני ארה״ב).

כעת הם באו להקרין לנו קטע נוסף מהסרט ולהמשיך לדבר עליו, אבל אז התפרצה מתוך הקהל דמות מאוד משונה. זה היה עורך דין משפטי המייצג את חברת ״אקמי״. הוא הלך בין הקהל וקרא לעצור את הפאנל, ואף ניגש לעמדת ה-Q&A ברחבה על מנת להציג שהוא הביא מסמכים משפטיים שקוראים לבטל את הפאנל ולא להכפיש את שמם של הארגון. הפאנליסטים ניסו להתווכח איתו, והקהל הגיב בקריאות בוז על אותה דמות משפטית - עד שהוא יצא החוצה בכניעה שהוא לא יכול לעצור את התהליך שכבר קורה.
כאשר הנציג המשפטי של ״אקמי״ עזב את האולם, הצטרפו לבמה גם הבמאי דייב גרין והמדבב הקלאסי של מגוון דמויות לוני טונס, אריק באוזה. הם סיפרו שהסרט מתמקד בקויוטי עצמו, שלאחר שנים של נסיונות וכשלונות, מחליט לתבוע את ״אקמי״ שהם לא רק יוצרים את האביזרים שהוא משתמש בהם, אלא הם למעשה התאגיד הכי גדול שקיים ביקום הזה. בעוד שהם טוענים שמדובר במקרה מאוד אירוני למה שקרה עם המציאות של הסרט, שאר חברי הפאנל ניסו להיתמם ולהגיד שאין להם מושג באמת על מה הם מדברים, עם קריצה. אריק באוזה אמר בצחוק שקויוטי כנראה היה צריך להפסיק להשתמש בהם אם כל מה שהוא מזמין לא עובד טוב, אבל מצד שני זה לא רחוק מאוד מכל מה שהוא מזמין כתוצאה מפרסומות שהוא נתקל בהן בטיקטוק. למעשה, הוא הגיע למסקנה כי ״טמו זה האקמי החדש״.

וויל פורטה זכה לדבר קצת על הדמות שהוא משחק בסרט הזה, שהיא של עורך דין קצת שחוק ולא-יוצלח בפני עצמו. הוא אדם שכבר ויתר על הצלחה במקצוע שלו ולא האמין שהוא יכול לנצח בקייס, ועל כן כבר שנים לא נכח בתוך בית משפט. קויוטי, לעומת זאת, מאוד נחוש במשימות שלו ולא מוכן לוותר לא משנה בכמה כשלונות הוא נתקל. הדינמיקה הנגדית הזאת בין הדמויות מאפשרת להן ללמוד אחת מהשנייה ולהתפתח.

כשדיברו בפאנל עם הבמאי דייב גרין, העלו את הנושא של ״חוקי קויוטי ורואודרנר״, כלומר החוקים הלוגיים לקומדיה המוצגת בתכנים שלהם, לפיהם אישיות הדמויות ומבנה התוכן מוגדר. החוקים, בין היתר, כוללים דברים כמו ש-״הרואודרנר חייבת להיות כל הזמן על הדרך / כביש״, ״אף כוח חיצוני לא יכול לפגוע בקויוטי, רק חוסר הכישרון שלו או כשלים במוצרי אקמי״, ״קויוטי יכול תמיד להפסיק לעשות את מה שהוא עושה - אילולא היה פנאט״, ״אין לתת לדמויות לדבר - מלבד ׳ביפ ביפ׳״, ״ככל הניתן, כוח המשיכה צריך להיות האויב הכי גדול של הקויוטי״ והכי חשוב ״הקויוטי חייב תמיד להיות יותר מובך מפצוע מהכשלונות שלו״. חוק ספציפי נוסף שאומר ש-״כל האקשן חייב להיות מוגבל בתחומי הסביבה הטבעית של שתי הדמויות - המדבר של דרום מערב אמריקה״, הוביל לכך שהסרט כולו מצולם באלבקרקי.
עוד דובר בפאנל על העובדה שעצם העניין שהסרט הוא שילוב בין לייב-אקשן לאנימציה מקשה מאוד על השחקנים האמיתיים לשחק אל מול דמויות שלא נמצאות שם בכלל, ואילו עוד יותר קשה כאשר אותן דמויות מצוירות הן גם אילמות לחלוטין. הם התגברו על הקושי הזה בכך שהם שכרו את שירותיו של מעצב בובות, ויצרו בובה של קיוטי שאותה הפעילו ועשו מספר חזרות לסצנות לפני צילומן. הדבר איפשר לשחקנים, ובעיקר לוויל פורטה, להבין יותר את מה שעומד לקרות בסצנה ולהתכונן לכך. בצילומים האמיתיים שנכנסו לסרט, הועמדו במקום הדמויות דווקא כדורי טניס שכוסו באמצעות האנימציה. הם גם לא שכחו להודות למדבב ההיסטורי מל בלאנק, שהחזיק את קולות הדמויות האלו במשך שנים ובזכותו מותג ״לוני טונס״ חי וקיים.

בשלב הזה, החליטו להראות לנו קטע נוסף מהסרט באורך של 6 דקות. בקטע הזה אנחנו רואים את וויל פורטה וקויוטי נמצאים בבית משפט בעמדת התובעים, כשמצידם השני בעמדת ההגנה נמצא עורך הדין הבכיר של ״אקמי״, המשוחק על ידי ג׳ון סינה. כאשר השופט נכנס לאולם, אנחנו מגלים שמדובר בשחקן לואיז גוזמן. הוא פותח מגירה בשולחנו ורואה שם פטיש אמיתי ופטיש מצויר. הוא בוחן את האנשים שנמצאים באולם, מזהה כי קויוטי הוא דמות מצוירת ולכן מחליט להרים את הפטיש המצויר - שעושה רעש של ברווז גומי כשדופקים עליו. השופט מזהיר את המשתתפים לשמור על משפט הוגן, ואנחנו רואים כי גם בקהל הצופה וגם בחבר המושבעים נמצאות דמויות מצוירות - שהן יותר ״דיפ קאט״ מההיסטוריה של לוני טונס ופחות מוכרות. קויוטי בשלב זה מרים שלט של ״ACME Sucks״ (״אקמי על הפנים״).

בהמשך הקטע, העורך דין המשוחק על ידי ג׳ון סינה קם להציג את טענתו. הוא ראשית מוזג מים מקנקן לכוס, שותה אותם בגאווה ומדבר בכריזמה על איך אמריקה היא מדינה של חופש המקנה לכל אחד הזדמנות להגשים את החלומות שלו ולעשות את מה שהוא רוצה. אפשר אפילו ״לרדוף אחרי ציפור כל חייך למרות שהיא הרבה הרבה יותר מהירה ממך״. עם זאת, הוא אומר כי הטענה שהוא הולך לטעון במהלך המשפט היא כי וויל אי. קויוטי הוא למעשה דמות חסרת אחריות ויכולת לגמרי, וכל הפציעות שלו נגרמו בגלל רשלנויות שלו. ״כולנו יודעים מי אשם - זה ברור כשמש״. וויל פורטה לוחש ״לעזאזל, זה היה טוב״ - וזה נקלט ונרשם בפרוטוקול. הוא מנסה לגרום לכך שזה ימחק מהפרוטוקול, אך גם הבקשות שלו למחיקה מהפרוטוקול נרשמות בפרוטוקול.
אז הדמות של וויל פורטה מקבלת את ההזדמנות שלה לדבר, והוא לא ממש מצליח לעשות את זה. הוא מנסה למלא גם הוא כוס מים מקנקן, אבל בטעות שופך מים על כל השולחן שלהם ועל המסמכים שהיו עליו. ברגע שהוא מתחיל לדבר, הוא מגמגם מאוד ולא מצליח להרכיב משפט ברור אחד. ״זו השאלה שאני שואל… לא שואל אתכם…. לא משנה… התנגדות! … לעצמי״. במקביל, אנחנו רואים את קויוטי מחפש משהו בתוך קופסה של ראיות שיש לו עם מוצרי אקמי, ובין היתר מוציא משם ברווז צעצוע ומקל דינמיט. לבסוף הוא מוצא את מה שחיפש - גלגיליות עם מדחפי סילון עליהם. בעוד שוויל פורטה טוען שאין צורך בראיות, קויוטי מצביע על כך שוב ומכריח אותו לדבר על זה.

וויל פורטה מציג לשופט שמדובר בראיה ראשונה והיא מוצר פגום של אקמי, שמתג ההפעלה שלו לא פועל, והוא מציג זאת על ידי הדלקה שלו שלא מקבלת תגובה. עם זאת, שנייה לאחר מכן המבערים של הגלגיליות מתחילים לפעול ולהעיף אותם ברחבי כל החדר. פורטה אומר לסיום החלק שלו, ״שאלוהים יברך את אמריקה״. אנחנו רואים בקהל אדם שמנסה לשרטט את מה שמתרחש בחדר כציור בעיפרון, שלאחר מכן אנחנו רואים שמשומשים על מנת לדווח על המתרחש בחדשות - ובתוך אותם שרטוטים אנחנו רואים את השופט מנסה להתחמק מהגלגיליות שטסות בחדר.

הקטע ממשיך ואנחנו רואים שלמעשה החדשות מוקרנות בטלויזיה בחדר מלון או דירה שבו נמצאת דמותו של וויל פורטה, כאשר אנחנו שומעים פיצוצים ברקע (כנראה ניסויים של הקויוטי). פורטה מקבל שיחת טלפון שאומרת לו שיש תלונות רעש על ״טלויזיה חזקה״, והוא מופתע שדווקא הטלויזיה זה מה שמפריע לשכנים שלו. הוא מנמיך את הטלויזיה, אבל מהר מאוד לאחר מכן מקבל עוד שיחת טלפון ועונה לה ישר שהוא מבטיח להנמיך יותר את הטלויזיה. אבל זה לא היה אותו מתקשר…
אנחנו שומעים בטלפון את קולו של באגס באני, שלא מזהה את עצמו אל מול פורטה. הוא רומז שאולי יוכל לסייע לו לעצור את ״אקמי״ אם הוא רציני לגבי זה, ושיש לו מידע שיכול להפליל אותם. הוא גם רומז שיש לו שותף נוסף עם מידע, שאם הוא יבין מה קורה, הוא Sitting Duck (ביטוי שמשמעותו ״קל לניצול״, אך מרמז גם על דאפי דאק). הוא אומר לו להגיע למקום שנקרא 666 Scary Road Trail, למרות שפורטה מטיל ספק שמדובר במקום אמיתי. באגס רומז בטלפון שהם צריכים לפעול מהר ובחשאיות, כי הוא יודע ש-״אקמי״ מעלימים אנשים. כאשר פורטה שואל אם הוא יוכל לפנות אליו שוב בעתיד, השיחה מתנתקת. כאן נגמר הקליפ הנוכחי.

הקליפ למעשה מאשר את הופעתו של באגס באני בסרט, וכן בפאנל אישרו שהולכים להופיע מגוון דמויות של לוני טונס, מוכרים יותר ומוכרים פחות, להופעות אורח ולהופעות יותר ארוכות. למעשה, המדבב אריק באוזה טען כי הוא מדבב בסרט הזה לפחות 10 דמויות, וכי יש עוד הפתעות שמכינים לנו במהלך הסרט. ״היה ממש כיף ללהק דמויות שונות מיקום הלוני טונס לסרט״. אז, הם מחליטים להעלות לבמה את הכוכב האמיתי של הסרט, קויוטי בכבודו ובעצמו, כאשר עולה דמות מחופשת כקויוטי אל הבמה, שדומה באופן חשוד לתחפושת ששומשה בהפגנה להוצאת הסרט אל מול משרדי וורנר ברוס לפני מספר חודשים.

הדמות עולה ומניחה על השולחן תגית שם מקרטון מאולתר, שכתוב עליו וויל אי. קויוטי, כחיקוי לתגית השם שיש לפאנליסטים הרגילים. הוא בודק שהמיקרופון מולו עובד בכך שהוא דופק עליו, אבל… מרים אצבע כשהוא מבין שהוא כן עובד. כשהוא נשאל אם הוא חושב שיש לו קייס חזק כנגד אקמי, הוא מרים שלט של ״כן״. כשנשאל אם הוא חושב שאולי חלק מהתאונות עלולות להיות דווקא אשמתו, הוא מרים שלט של ״לא״. ולבסוף, כשנשאל אם במידה ויזכה, מה הוא יעשה עם כל כספי הפיצויים, הוא חושב רגע… ומרים שלט של ״יש לי כמות מוגבלת של שלטים״.
לאחר סשן שאלות ותשובות מהקהל והרמה נוספת ל-Ketchup Entertainment על כך שהם מצילים את תכני הלוני טונס שאנשים אחרים לא היו רוצים שנראה, הם חשבו שהגיע הזמן שאנחנו נזכה לראות את הטריילר הראשון של הסרט. הם באו לנגן אותו, אך פתאום התפרץ לבמה שוב הדמות המשפטית של ״אקמי״ בניסיון לבטל לגמרי את הפאנל עם צו מניעה ובכוח. הוא אומר שארגון ״אקמי״ לא עשה מעולם שום דבר רע והם לא יתנו להכפשת שמם להמשיך לקרות. הוא קורא פעם אחר פעם לוויל פורטה ״וויל פארט-ה״. אנחנו גם מקבלים שיחת זום על המסך באודיו מפוגהורן לגהורן, המשמש כראש של ארגון ״אקמי״, והוא מגן על החברה ועל ערכיה, לצד דחיית הטענות המגיעות מטעם צוות הסרט והפאנל. ״You've been Comic-Conned!״. הדמות המשפטית אומרת שלא כדאי לאף אחד להתעסק איתם, ובמקרה וזה יקרה, ״יש לנו הרבה מוצרי אקמי בשביל לטפל בהם״. אז הוא קורא לקבוצה שלמה של עורכי דין ואנשי אבטחה נוספים שמלווים את אנשי הפאנל החוצה מהבמה מבלי לאפשר להם להקרין את הפאנל. הדמות המשפטית מברכת לשלום ויורדת מהבמה לקריאות בוז רועמות מצד הקהל. הבמה עומדת ריקה, עד שלפתע אנחנו רואים את וויל פורטה רץ במהירות אל הבמה, צועק לתוך המיקרופון ״תקרינו את הטריילר!״ ורץ לצד השני כאשר איש אבטחה רודף אחריו.

הטריילר שהוצג לנו התחיל עם קטע קצר מאותו קליפ שראינו בתחילת הפאנל, והמשיך לרצף מהיר מאוד של מלא שוטים אקראיים של סלפסטיק וקומדיה קרטונית בסגנון הקלאסי שזכינו לאהוב מלוני טונס, כמובן בסביבות ועם דמויות הלייב אקשן. בין הדמויות שאנחנו זוכים לראות על המסך, אפשר לראות גם את השד הטאזמני וגם את באגס בפני עצמו. אנחנו רואים הרבה דמויות עפות, נופלות או מתפוצצות בסיטואציות שונות. אפילו קיבלנו שוט של רכב במדבר, שהשמשה האחורית שלו מלאה באבק ומישהו כתב עליו עם האצבע ״That's All, Folks!״. בין השוטים חוזרים על האמירה של השיווק, ״הסרט שאקמי לא רצו שתראו״. הטריילר מסתיים עם שם הסרט וכמובן עם התאריך שהוכרז לו.

הקאסט כולו, כולל הדמות המשפטית, עולים בחזרה לבמה להודות לקהל על פאנל חוויתי ולכלל המשתתפים, לתשואות כפיים גדולות על התוכן שהוצג לנו בלעדית לראשונה כאן מהסרט שעד לאחרונה נחשב גנוז לחלוטין. את הפאנל מחליט לסיים המדבב אריק באוזה עם המשפט האייקוני של פורקי פיג - ״That's All, Folks!״.
מה דעתכם? האם אתם מתרגשים לקראת הסרט החדש של ״קויוטי נגד אקמי״? והאם אתם תלכו לראות אותו באוגוסט הבא? ספרו לנו בתגובות!
״קויוטי נגד אקמה״ יעלה לבתי הקולנוע ב-28 באוגוסט 2026.
Comments