top of page

רצים במהירות הפלאש: DC סטודיוס חשפו לעיתונאים עדכון על מצב הפרויקטים שנמצאים בפיתוח!

עודכן: 2 במרץ

לוגו DC סטודיוס
לוגו DC סטודיוס

ביום שישי האחרון, אוגדו מגוון כתבים לאירוע מצומצם ברחבת אולפני וורנר ברוס בברבנק, בו הציגו ראשי DC סטודיוס, ג׳יימס גאן ופיטר סאפרן, מגוון עדכונים על הפרויקטים של היקום הקולנועי החדש בהובלתם שנמצאים כעת בפיתוח. זו הפעם השלישית שהשניים מאגדים כתבים ברחבת האולפנים לפני הפרסום הציבורי - כאשר בפעם הראשונה, לפני כשנתיים, חשפו השניים לראשונה את מקבץ הפרויקטים הראשונים של האולפן, ואילו בפעם השנייה חשפו לעיניהם לראשונה את הטריילר של ״סופרמן״.


״לא רצינו שהדמויות האלו יגססו״, אמר גאן באירוע. ״אנחנו רוצים להביא סיפורים חדשים וחיים חדשים, אנחנו רוצים להציג את הדמויות האלו לדורות חדשים. ואני חושב שאנחנו עושים את זה, לאט אבל בטוח״. סאפרן חשף כי השאיפה הגדולה של האולפנים היא להגיע למצב שהם משחררים בכל שנה 7 פרויקטים חדשים: 2 סרטי לייב-אקשן, סרט אנימציה אחד, 2 סדרות לייב-אקשן ו-2 סדרות אנימציה. עם זאת, מדגישים המנהלים והיוצרים את העיקרון שהציגו בעבר, לפיו אף פרויקט לא יקבל אישור הפקה רשמי עד ששניהם יהיו מרוצים עם התסריט הסופי שלו. ״קשה מספיק ליצור סרט טוב עם תסריט טוב״, אמר גאן. ״זה כמעט בלתי אפשרי ליצור סרט עם תסריט שנכתב תוך כדי הפקה״.


עד כה, שוחרר מהיקום החדש רק סדרת האנימציה ״קריצ׳ר קומנדוס״, וכן ביולי הקרוב אנחנו עומדים לקבל את הסרט הראשון הקאנוני אליו - ״סופרמן״ - אשר בוים ונכתב על ידי גאן בעצמו. DC סטודיוס גם הפיצו ברחבי העולם בהפצה קולנועית את הסרט הדוקומנטרי, ״סופר/מן: סיפורו של כריסטופר ריב״.

עם זאת, השניים לא מחכים לראות את תוצאות ״סופרמן״ על מנת לעבוד אקטיבית לפתח מספר רב של פרויקטים שישוחררו בשנים הקרובות, חלקם אף ממש בשנה הבאה. לדוגמה, הודיעו השניים כי הסרט ״סופרגירל: אשת המחר״, שעתיד לצאת ב-26 ביוני 2026, כבר סיים חצי מתקופת הצילומים שלו בלונדון. כמו כן, אישרו בפני הקהל כי הסדרה ״לנטרנס״ שהחלה את צילומיה ממש בשבוע שעבר, עדיין מיועדת לעלות לשירות הסטרימינג Max בתחילת 2026.


ג׳יימס גאן ופיטר סאפרן, ראשי DC סטודיוס
ג׳יימס גאן ופיטר סאפרן, ראשי DC סטודיוס

השנה, לעומת זאת, הודיעו ב-DC סטודיוס כי העונה השנייה של סדרת הקומדיה-דרמה הלייב-אקשן ״פיסמייקר״ עדיין צפויה לצאת באוגוסט הקרוב - אך זו תהיה הסדרה היחידה שתשוחרר תחת האולפנים בשנה הנוכחית. בנוגע לפרויקט הקולנועי היחיד של האולפנים שיוצא השנה, ״סופרמן״, רמזו השניים כי יש להם תמיכה גבית שיווקית מוורנר ברוס, וששיווק הסרט צפוי להיות בסדר הגודל של קמפייני השיווק של ״ברבי״, ״ביטלג׳וס ביטלג׳וס״ ו-״וונקה״. מעבר לכך, הכריזו כי 4 סרטונים קצרים חדשים בכיכובו של הכלב קריפטו מהסרט צפויים לצאת במהלך השנה, כאשר כל אחד מהם יותאם לאירועים בתקופה בה ישוחררו.

הסרט ״קלייפייס״, שעתיד להיות מותחן אימת-גוף המבוסס על הנבל הידוע של באטמן, עדיין נמצא בפיתוח אקטיבי, וכן אישרו גאן וסאפרן את הדיווחים האחרונים לפיהם הבמאי ג׳יימס ווטקינס נמצא במשא ומתן סופי לקראת סגירה לבימוי הפרויקט. גאן ציין כי הפרויקט אושר במקור בגלל התסריט האיכותי שהוגש על ידי התסריטאי מייק פלניגן, וכי בהתחלה לא היו להם כלל תוכניות ליצור סרט שכזה. הסרט צפוי להצטלם במהלך הקיץ הקרוב, וכן תהליך הליהוק כבר החל. הוא צפוי לעלות למסכי הקולנוע ב-11 בספטמבר 2026, קצת לפני ליל כל הקדושים, וגאן אמר כי הוא ״מקווה שהוא יעבוד כסרט אימה נטו עבור מי שלא אכפת לו בכלל מ-DC״. עוד אישר גאן כי השחקן אלן טודיק, אשר שיחק את הדמות בסדרה ״קריצ׳ר קומנדוס״, לא יגלם את התפקיד הראשי בסרט הזה - מאחר ולא מדובר בתפקיד מרכזי שלו ביקום הזה.


באשר לפרויקט ״באטמן: חלק שני״ בהובלתו של הבמאי והתסריטאי מאט ריבס, שצפוי לעלות לבתי הקולנוע באוקטובר 2027, אמר סאפרן כי ריבס ״עדיין לא הגיש תסריט מלא, אבל מה שקראנו עד כה הוא מאוד מבטיח״. כשנשאלו בעקבות זאת האם יש תכנון ליצור עונה שנייה לסדרה המצליחה וזוכת הפרסים המתקיימת באותו היקום, ״הפינגווין״, הם ענו שאינם יודעים עדיין. ״יש הרבה חלקים נעים - החשוב מבניהם הוא קולין [פארל] בעצמו. ו-800 קילו של איפור״, אמרו בחצי צחוק.


עם זאת, הפרויקט הממשי של באטמן ביקום הקולנועי החדש שהם בונים, ״באטמן: האמיצים והנועזים״, עדיין נמצא בפיתוח אקטיבי. עליו אמר סאפרן כי ״הסיפור מתגבש בצורה טובה״. גאן הוסיף כי הוא היה ממוקד בצורה מיוחד בפרויקט הזה, מאחר ו-״כולם יודעים שאני אוהב את באטמן״. בהמשך לכך, התייחסו השניים לשמועות ולספקולציות, ואמרו כי מאוד לא סביר שהשחקן רוברט פטינסון יבחר לגלם את דמותו של ברוס ווין / באטמן בסרט הזה, בדגש על כך שזה ״בהחלט לא הכיוון״. אבל, הם דאגו להדגיש כי הם לא שוללים את האופציה שהבאטמן של היקום החדש יופיע בפרויקט מסוים לפני הסרט שלו - על אף שעדיין אין ליהוק לשחקן בשלב הזה.


כפי שהוכרז לפני מספר חודשים, DC סטודיוס עובדים על סרט אנימציה סטופ-מושן של ה-״Dynamic Duo״, שמתואר כסרט על שני ״רובינים״ - דיק גרייסון וג׳ייסון טוד - שנלחמים לצידו של באטמן. סאפרן הדגיש כי הפרויקט יוכל לשמש כדרך מושלמת להנגיש את העולם של גות׳האם למשפחות ולכל הגילאים.

בהמשך להבטחת גאן בעבר כי דמותו של בלו ביטל תיכנס אל היקום הקולנועי, הודיעו באולפנים כי הם עדיין נמצאים בפיתוח אקטיבי של סדרת אנימציה המתרכזת בגיבור העל, שתמשיך את עלילת הסרט ששוחרר לקולנוע בשנת 2023. סאפרן סיפר כי במאי הסרט אנג׳ל מנואל סוטו ותסריטאי הסרט גארת׳ דונט-אלקוסר, אשר ישמשו מפיקים בפועל לסדרה, צפויים להגיש אליהם בקרוב חומרים מהפרויקט על מנת לקבל אור ירוק להפקת עונה שלמה. הסדרה צפויה להיות מבוימת על ידי מיגל פוגה (״הרעשנים״) ולהיכתב על ידי כריסטיאן מרטינז (״משפחת פוסטר״, ״איירון הארט״).


על אותה משבצת של גזרת האנימציה, הכריזו DC סטודיוס על 3 סדרות אנימציה חדשות הפונות לקהל צעיר יותר, שיופקו בשיתוף עם אולפני וורנר ברוס אנימיישן. הסדרות יהיו ״הרפתקאותיי עם גרין לנטרן״, שתתמקד בתלמידת תיכון שתיתקל בטבעת הגרין לנטרן שתשנה את חייה, ״כוחות העל מבית DC״, שתתמקד בצוות תלמידים חדשים בבית ספר לגיבורים שכולם דמויות מוכרות, ו-״סטארפייר״, שתציג את סיפור המקור של חברת הצוות האהובה של הטיטאנים הצעירים.


לאחרונה דווח כי הסרט ״סרג׳נט רוק״ נמצא בפיתוח באולפנים, אם כי בנוסף דווח שהשחקן דניאל קרייג עזב את הפרויקט. ב-DC סטודיוס מאשרים כי הפרויקט אכן נמצא בפיתוח על ידי הבמאי לוקה גואדניניו (״מתחרים״), אך מדגישים כי קרייג מעולם לא היה חתום לתפקיד באופן סופי - אם כי נשקל בעקבות קשר העבודה שלו עם גואדניניו. סאפרן טען, ״אתם יודעים, מעולם לא נפגשנו איתו. הוא היה פשוט רעיון״. עליו גאן הוסיף, ״טוב, מעולם גם לא הכרזנו על ׳סרג׳נט רוק׳״.


אחד הכתבים באירוע שאל בעניין סטטוס העבודה על סרט המתמקד בחבורת הטיטאנים הצעירים, שדווח בעבר כי אמור להיכתב על ידי התסריטאית אנה נוגוירה, שכתבה גם את ״סופרגירל: אשת המחר״. בתגובה, ענה סאפרן כי התסריט הזה עדיין לא מוכן, רגע לפני שהטיל ספק בכך שאי פעם הכריזו בכלל שהיא נשכרה לכתוב תסריט שכזה. גאן וסאפרן צחקו בניהם שבעקבות השיחה הזאת, המידע הזה גם ככה עכשיו בחוץ, וגאן הוסיף כי ״זה היה משהו שאנה הייתה ממש נלהבת ממנו, והיא הגישה לנו תסריט מעולה. היא מתעסקת בזה עכשיו, אבל לחלוטין לא מדובר בתסריט סופי״.


עוד סיקרן את הכתבים לשמוע האם יש מידע שניתן לאשר על הדיווחים לפיהם פרויקט המתמקד בדמויות הנבלים דת׳סטרוק וביין נמצא בפיתוח, וכרגע נכתב על ידי התסריטאי מת׳יו אורטון. ״אתה אומר את זה כאילו אמרנו שיש תסריט דת׳סטרוק/ביין״, ענה סאפרן בחיוך בלומדו מהשאלה הקודמת. לאחר מכן, אישר כי אורטון אכן כותב תסריט לאולפנים, שגאן רמז שהוא ״משהו בסגנון של״ סיפור של דת׳סטרוק וביין, מבלי להרחיב על כך.


באשר לפרויקטים נוספים שהוכרזו עם רשימת הפרויקטים הראשוניים בתחילת 2023, אמרו באולפנים כי הם עדיין נמצאים בפיתוח אקטיבי של סדרת הפריקוול לעלילות וונדר וומן והאי תמיסקרה, ״Paradise Lost״, כאשר הם עובדים בימים או על פיתוח תסריט לפיילוט. כמו כן, הסדרה ״בוסטר גולד״ מתקדמת לאט לאט בפיתוח שלה, לאחר שגאן וסאפרן סיפרו כי היה שואורנר שהם מאוד רצו לפרויקט ונאלצו לחכות שיתפנה, עד שכאשר התפנה זמנו, הוא לא היה מעוניין יותר בתפקיד. בתגובה, הם שינו כיוון ועובדים כיום עם יוצר חדש על פיתוח הסדרה.


בנוגע לסרט ״Swamp Thing״ שתוכנן להיות בפיתוח על ידי הבמאי והתסריטאי ג׳יימס מנגולד, סיפר סאפרן כי הפרויקט התעכב בפיתוח מאחר ומנגולד התמקד בפרויקט אחר בתקופה האחרונה - הסרט ״אנונימי לגמרי״, המועמד בימים אלו לאוסקר לסרט הטוב ביותר וכן הקנה למנגולד מועמדות לבימוי הטוב ביותר. סאפרן אמר כי הם ישמחו שיפתח עבורם פרויקט, ועל כן הם שמחים לחכות שיתפנה. הוא אף הבהיר כי הסרט אינו צפוי להיות אינטגרלי לסיפור הרחב והכולל שהם בונים.


הסדרה ״וולר״, המתמקדת על דמותה של אמנדה וולר בכיכובה החוזר של השחקנית ויולה דיוויס, הייתה אמורה להיות מופקת ולעלות לפני העונה השנייה של ״פיסמייקר״. עם זאת, קשיים במציאת הכיוון היצירתי המתאים עבורה ועיכובים לוגיסטיים בעקבות השביתות בהוליווד בסוף 2023 הובילו לכך שהסדרה תמשיך פיתוח בצורה קצת יותר איטית, במקביל לכך שגאן סיים לכתוב את העונה השנייה של ״פיסמייקר״ והיא התקדמה לצילום ולשחרור קרוב.


אחד הפרויקטים הכי משמעותיים מהמצגת הראשונית ב-2023 היה הסרט של ״The Authority״, שהיה אמור להמשיך את עלילת הסרט ״סופרמן״. עם זאת, הסרט כרגע עובר לפיתוח הרבה יותר איטי, וזאת במטרה להביא אליו את התוצר הטוב ביותר. סאפרן סיפר כי ״זה סרט מאוד מאוד גדול, אם רוצים לעשות אותו נכון. יתכן שכמה אלמנטים סיפוריים ב-׳סופרמן׳ וכמה כאלו בסרטים אחרים שהעדפנו פיתוח שלהם, הפריעו לו בדרך״. גאן הוסיף כי מדובר בתסריט שהיה הרבה יותר קשה לגבש, וכן שאינו מקבל דחיפות מרוב הפרויקטים האחרים, תחתיהם הוא נקבר מעומס בשלב זה.


באשר לתמונה שלו עם היוצר והבמאי מיקום DC הקודם, זאק סניידר, אמר גאן כי השניים כן ״מדברים לפעמים על דברים שונים״, אבל התמונה הזו ספציפית צולמה מאחר והם ידעו שהיא תיצור שיח נרעם ברשת. גאן סיפר על התחושה המוזרה בה אנשים מניחים ששניהם יריבים אחד של השני, כאשר בפועל הם חברים טובים.


עם כל הפרויקטים השונים האלו על הקנה, הרגישו ב-DC סטודיוס את הצורך להבהיר את המצב של היקום הקולנועי החדש כסיפור מחובר. מצד אחד, גאן סיפר שהם מעוניינים לוודא שכל אחד מהפרויקטים האלה יכול לעמוד בפני עצמו, כך שניתן לדוגמה לצפות ב-״סופרמן״ או ב-״לנטרנס״ מבלי להרגיש את החובה לצפות בשניהם - על אף שמי שכן יעשה זאת יגלה פרטים מיוחדים. הוא אף סיפר שהחברה פונה לפרויקטים שונים ומגוונים, מהסיבה ש-״אנחנו לא פונים לסוג אחד של קהל, אז למה ליצור רק סוג אחד של סרט?״. מצד שני, אומר סאפרן כי כל הסיבה שהם מתחילים את היקום הזה מחדש היא על מנת לאחד את כל הפרויקטים של DC במדיות השונות מאחר ו-״אנשים רוצים לראות את הדמויות האייקוניות האלה מתקשרות אחת עם השנייה״.


מעל לכל זה, גאן סיפר לקהל הכתבים כי הוא מיפה תוכנית משוערת ל-6 השנים הקרובות, המיועדת לספר סיפור רחב המתפרש על מגוון הפרויקטים, שאכן צפוי להסתיים בפרויקט מסכם אחד גדול - בדומה לסרטי ״הנוקמים״ של מארוול. עם זאת, הוא חוזר ומדגיש כי כל אחד מהפרויקטים האלה יעבוד בפני עצמו. ״הם לא פרקים של סיפור שלם״, אמר, ״הם דמויות שלוקחות חלק בסיפור שלם״.

 
 
 

Comments


הכתבה פורסמה בתאריך: 24.2.2025 22:00:00

© ComicON Israel

  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook

ביקורות סרטים, ביקורות קולנוע, ביקורות סדרות, ביקורות משחקים, היקום הקולנועי של מארוול, ComicON | קומיקאון

לוגו קומיקאון
bottom of page