

מי יגיע לחגיגה הגדולה: האולפנים שיציגו בסן דייגו קומיקון 2025 - ואלו שידלגו עליו
מארוול ודי.סי. כבר הודיעו שלא יעשו פאנלים עצומים ב-Hall H השנה. אז מי כן עומד להפתיע את הקהל על במת הגיקים הגדולה בעולם?
כמו בכל שנה, גם בקיץ הקרוב עתיד להתקיים בקליפורניה כנס הגיקים הגדול ביותר בעולם, הלא הוא סן דייגו קומיקון. במהלך 4 וחצי ימים, החברות הגדולות מכל רחבי תעשיית הבידור והצרכנות יגיעו לחגוג את המותגים שאתם הכי אוהבים באירוע ענק ומלא בתוכן - וכן בהכרזות וחשיפות גדולות בהיכל הגדול והמפורסם, Hall H, שיציגו בפנינו למה אנחנו יכולים לצפות מהם בהמשך השנה ובשנה הבאה. ולעיתים, אם ממש ברי מזל, ייחשפו גם מבטים ראשונים לתכנים הכי מעוררי עניין, שבהחלט ייצרו שיח מסקרן בין המעריצים המושבעים.
בשנה שעברה, זכינו לראות פאנלים כמו למשל מטעם דרימוורקס על הסרט ״רוז הרובוטית״, פרמאונט על ״רובוטריקים: ההתחלה״ ואפילו הסדרה הפופולרית והברוטאלית של אמאזון, ״הבנים״. אבל מי ששלטו ביד רמה עם הפאנל המשמעותי ביותר בכנס בפעם הקודמת היו לא אחרים מאשר מארוול סטודיוס, שהגיעו לאחר שנת הפסקה לא רק עם הקרנה מיוחדת של ״דדפול & וולברין״ בנוכחות השחקנים - אלא פאנל הכרזות קולנועי שלם, אשר חשף מבט ראשון על ״ת׳אנדרבולטס*״ ו-״ארבעת המופלאים: צעדים ראשונים״, וסיכם בהכרזה הגדולה על ״הנוקמים: דומסדיי״, חזרתם של האחים רוסו לתפקיד הבימוי וחזרתו של רוברט דאוני ג׳וניור לתפקיד דוקטור דום.

השנה, המצב היה מעט יותר מורכב וטרף את הקלפים, כאשר דיווחים מטעם מגזין הטרייד The Hollywood Reporter הודיעו כי למארוול סטודיוס אין כוונה להציג השנה פאנל ב-Hall H. הדיווחים ציינו כי בעוד שהחברה עדיין תקדם את הסרט החדש של ״ארבעת המופלאים״ בדוכן הגדול שלה ברחבת הדוכנים המרכזית, היא מעדיפה להימנע מלפעול תחת לחץ להציג השנה שחקנים וקטעים מתוך סרטי ״הנוקמים״ הבאים, שנמצאים בימים אלו בזמן הצילומים. הם מעדיפים לשמור את ההפתעות האלו לשנה הבאה.
הבמה הפתוחה שנשארה נראתה לקהל כמו מכרה זהב שמחכה להיאסף על ידי האולפן המתחרה, DC סטודיוס, שמתניע את היקום הקולנועי החדש שלו בימים אלו עם שחרור הסרט הראשון שלו, ״סופרמן״, ממש כשבועיים לפני הכנס ב-10 ביולי. עם זאת, ה-Hollywood Reporter מיהר לדווח כי ל-DC סטודיוס גם אין כוונה לנצל את הבמה הגדולה על מנת לקדם את הסרט של ״סופרמן״, שכבר יהיה בבתי הקולנוע, ולא את הסרט של ״סופרגירל״, שעתיד לצאת רק שנה לאחר מכן. האולפנים אומנם כן ינצלו את הבמה הגדולה על מנת לקיים פאנל חגיגי לקידום העונה השנייה של הסדרה ״פיסמייקר״. ב-Entertainment Weekly, אשר רמזו לראשונה על קיומו של הפאנל, דיווחו כי הפאנל צפוי לחשוף לראשונה בפני הקהל את הפתיח החדש של העונה השנייה.

עם כל סימני השאלה שעלו בנוגע לנוכחות של אולפנים גדולים על במת הגיקים הגדולה ובכנס בכלל, הקהל נותר מלא ספקולציות עד שהלו״ ז הרשמי של הכנס ייחשף בהמשך החודש. עד שזה יקרה, במגזין TheWrap בחרו לבדוק את הנושאים בעצמם ולהביא את המידע הראשוני בעצמם בנוגע לאולפנים המשתתפים, כמו כן תשובה לשאלה - מה משפיע על הבחירה של האולפנים להשקיע ולהעלות פאנלים באירוע?
מה עומד מאחורי הפאנלים החגיגיים והגדולים ב-Hall H?
הבחירה של האולפנים הגדולים בתעשייה לא לנצל את הפלטפורמה בצורה המקסימלית השנה, הובילה לתהיות האם מדובר במהלך שיווקי שחלף זמנו, או לפחות נשחק באפקטיביות שלו, למרות שהוא מספק קהל מאוד ממוקד וסקרן. המקורות של TheWrap טענו בפניהם כי לרוב הבחירה הסופית להשתתף קמה ונופלת על העלויות הנדרשות ועל לוחות הזמנים של ההפקה והשיווק, אם כי זה לא בהכרח רק זה. אחד המקורות ציין כי על אף שבעבר הייתה תחושה כי נוכחות בכנס היא בגדר חובה, כעת קשה לסרטים להתבלט מאוד בקרב כל המוצע בכנס ובאמת לצבור עניין חדש מכך.
הבחירה לקיים פאנל בסן דייגו קומיקון דורשת התחייבות משמעותית מצד האולפנים, הרבה זמן מראש. אחד המקורות השיווקיים ציין כי שריון משבצת זמן ב-Hall H באופן ספציפי דורשת התחייבות כחצי שנה מראש. כמו כן, מאחר והכנס מתרחש בתקופה מאוד מסוימת בשנה, האולפנים צריכים לבדוק אילו פרויקטים משוחררים במסגרת זמן הגיונית לקידום בכנס. ״מבחינתנו, אנחנו הולכים לפי תאריכי היציאה״, סיפר אותו מקור. ״אז אנחנו חושבים כך, ׳בסדר, יש לנו סרט שיוצא כמה חודשים אחרי הקומיקון. בואו נראה מה יש לנו ומה הגיוני״.

ההסתכלות הזאת מכניסה הרבה היגיון בבחירה של מארוול ו-DC שלא לקדם את ״סופרמן״ ו-״ארבעת המופלאים: צעדים ראשונים״ בכנס השנה. ״סופרמן״ כאמור עולה לבתי הקולנוע כשבועיים לפני הכנס, ואילו ״ארבעת המופלאים״ יעלה לבתי הקולנוע בסוף השבוע של הכנס. המקור של TheWrap ציין על כך כי ״אתה לא באמת רוצה לעשות משהו ב-Hall H עם סרט שיוצא שבוע או שבועיים אחרי, כי [אז מתקבלת התחושה ש] כבר ראית כל כך הרבה מקמפיין השיווק. לא נותר הרבה להפתיע איתו״.
במקרה של סרטי ההמשך, כאמור מארוול מעדיפים לשמור את החומרים המצולמים של ״הנוקמים: דומסדיי״ קרוב לחזה בשלב זה ולא לחשוף אותם לקהל. יתכן שמדובר בצעד שמטרתו נתינת יותר זמן לעריכה ללטש אותם, ויתכן כי מדובר בצעד שמטרתו למקד את החברה יותר בצילומים על מנת שלא יהיו בהפקה פגמים. כך או כך, הדחייה של הסרט לחודש דצמבר 2026 מאפשרת להם לקדם אותו בכנס בשנה הבאה באותה העוצמה. באשר ל-DC ו-״סופרגירל״, ניכר שהם מעדיפים כרגע לתת יותר פוקוס לסדרת הסטרימינג, במיוחד כאשר הסרט הבא שלהם יצא רק בקיץ העוקב. ב-TheWrap מדווחים לראשונה כי ב-DC סטודיוס שוקלים לקדם את הסרט בפאנל חגיגי בכנס אחר בסתיו הקרוב - מה שעלול להצביע על ניו יורק קומיקון (שאירח בשנה שעברה פאנל קריצ׳ר קומנדוס).

ומעל לכל דאגות אלו, חשוב לזכור שפאנל גדול ומשמעותי שמשאיר חותם אינו סיפור זול בכלל. המקורות של TheWrap טוענים כי אפילו פאנל שנחשב ״פשוט״, שמכיל את היוצר הראשי של הפרויקט ושני שחקנים המציגים תוכן חדש ובלעדי, יכול להצטבר לעלויות ברמת מאות אלפי דולרים. אלו כוללים, בין היתר, תשלום לטאלנטים, עלויות תחבורה, עלויות לינה ותקציבי הפקה. המקורות אף מדגישים כי במידה ומדובר בטאלנטים בסדר גודל באמת גדול, הסכומים עלולים להצטבר אף יותר. טאלנטים מהשורה הראשונה, ש דורשים בין היתר השקעות בתחום עיצוב השיער, הלבוש ואפשרויות לינה יוקרתיים במיוחד, יכולים לדרוש רק בזכות עצמם מאות אלפי דולרים - עוד לפני שמפיקים את התוכן שיוצא על הבמה.
חשוב לציין שהבחירות השיווקיות האלו מגיעות בצל תקופה לא פשוטה עבור סרטי קומיקס בקופות הבינלאומיות. מאז ״דדפול ו-וולברין״, שעלה בבתי הקולנוע בקיץ האחרון לאחר קמפיין שיווקי גדול ואהדת מעריצים גדולה לאיחוד ההיסטורי של הדמויות, אף סרט מבוסס קומיקס לא הצליח להרוויח מעל 215 מיליון דולר בקופות האמריקאיות. סרטים כמו ״ג׳וקר: טירוף בשניים״, ״ונום: הריקוד האחרון״, ״קרייבן הצייד״, ״קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא״ ואפילו ״ת׳אנדרבולטס*״ לא הצליחו להתרומם לסכומי ההכנסות הגבוהים שהז׳אנר הצליח להחזיק באופן קבוע לפני סגרי הקורונה ועליית הסטרימינג.
הצופים והאנליסטים בשטח שמים את עיניהם על הקיץ הקרוב, בניסיון לראות האם השחרורים הגדולים מצד DC ומארוול יצליחו לשבור את הקללה ולהרוויח למרות השיווק הלא-סטנדרטי בתחום. הצלחת הסרטים לא רק חשובה לכל אחד מהאולפנים האלו באופן מהותי, אלא עלולה להשפיע מאוד על התפישה הציבורית של הכדאיות הכלכלית וההצלחה של סרטי גיבורי על באופן כללי, כולל ניתוח ההשפעה האמיתית של שיווק במסגרת הכנס (נזכיר כי מארוול קידמו את ״ארבעת המופלאים: צעדים ראשונים״ בכנס בשנה שעברה).

אז מי עדיין מגיע השנה לכנס?
לצד הדיווחים בנוגע לשני אולפני סרטי הקומיקס הגדולים ובחירתם לדלג על האירוע, מדווחים ב-TheWrap כי גם אולפני לוקאספילם, וורנר ברוס, לג׳נדרי, סוני, ליונסגייט ופרמאונט לא צפויים להציג פאנלים גדולים במסגרת Hall H השנה. הדיווח אינו סותר כי האולפנים האלו יקיימו פאנלים הרבה יותר מוצנעים ונישתיים, במסגרת החדרים האחרים של הכנס.
עם זאת, הדיווח אכן מוסר מידע בנוגע לאולפנים שכן צפויים לקחת חלק בכנס, באולם החגיגי והענק. מלבד הפאנל של העונה השנייה של ״פיסמייקר״, בו צפויים להשתתף היוצר ג׳יימס גאן והשחקן הראשי ג׳ון סינה, נאמר כי אולפני יוניברסל צפויים להביא פאנלים של 2 סרטים ל-Hall H - על אף שהם לא בטוחים בשלב זה באילו סרטים מדובר. הנתון הזה יכול ללכת לכמה כיוונים, כאשר ניתן לצפות לנוכחות של פרויקטים גדולים שבידיהם, כמו ״מרשעת: חלק 2״ או ״חמישה לילות אצל פרדי 2״.

עוד מדווחים כי אולפני אמאזון MGM צפויים להגיע בפעם הראשונה בהיסטוריה שלהם ל-Hall H, ולהציג על הבמה פאנל חגיגי בנושא הסרט ״פרוייקט הייל מארי״. סרט המדע הבדיוני, בכיכובם של ראיין גוסלינג וסנדרה הולר, שבויים על ידי כריסטופר מילר ופיל לורד (״סרט לגו״), קיבל את הטריילר הציבורי הראשון שלו השבוע ועתיד לעלות בבתי הקולנוע במרץ 2026.

בעוד שדיסני לא צפויים להציג מידע חדש על מארוול, מלחמת הכוכבים או סרטי האנימציה שלהם, הם כן צפויים להציג ב-Hall H פאנלים גדולים על שניים מסרטי הלייב-אקשן הגדולים שלהם שיצאו בהמש ך השנה - ״טרון: ארס״, סרט ההמשך המודרני למותג הממוחשב שמביא אותו אל העולם האמיתי, וכן ״הטורף: שטח פראי״, שצפוי להביא את אווירת האימה מהדמות המוכרת חזרה אל בתי הקולנוע.
באופן מפתיע ביותר, שומעים ב-TheWrap כי חברת ההפצה Ketchup Entertainment מתכננת להביא את הסרט המסקרן לו רכשה זכויות הפצה לאחרונה, ״קיוטי נגד אקמה״, אל הקומיקון בפאנל חגיגי. הסרט, אשר עד לאחרונה היה נחשב לגנוז, נמכר אליהם להפצה עולמית בחודש מרץ האחרון, לאחר מאבק ממושך ברשת. הסרט הוא פרויקט המשלב לייב-אקשן ואנימציה, המעמיד את דמויות הלוני-טונס המוכרות במאבק משפטי אל מול חברת אקמה, שמוצריה הוכיחו עצמם לא מוצלחים במיוחד. בסרט, אשר צולם לפני כמה שנים, מופיעים גם השחקנים וויל פורטה וג׳ון סינה, ובכתיבת הסיפור שלו תרם היוצר ג׳יימס גאן. החברה צפויה להפיץ את הסרט בבתי הקולנוע במהלך 2026, כאשר התאריך הרשמי ככל הנראה יחשף במהלך הפאנל.

כמו כן, הנוכחות של סוני פיקצ׳רס טלוויז׳ן ברחבת הדוכנים המרכזית של הכנס מצביעה על סיכוי משמעותי לקיומו של פאנל מיוחד עבור העולם של הסדרה ״הבנים״. העונה החדשה של סדרת הספין-אוף, ״דור ה-V״, צפויה לעלות לאמאזון פריים וידאו בספטמבר הקרוב, וזו תהיה הזדמנות נהדרת לחגוג אותה - כמו כן את סיום צילומי העונה החמישית של הסדרה הראשית, וכן סדרות הספין-אוף האחרות שהוכרזו בעבר.
ב-TheWrap אף מציינים שלמרות שפרמאונט לא צפויים להריץ פאנל ב-Hall H, הם כן צפויים להריץ פעילויות חגיגיות בשטח הכנס. מעבר לפעילות האופסייט השנתית שלהם המקדמת את שירות הסטרימינג של החברה, ה-Paramount+ Lodge, הם מדווחים כי החברה מתכננת לקיים פעילות החוגגת את השחרור הקולנועי של הריבוט החדש של ״האקדח מת מצחוק״, בכיכובו של ליאם ניסן.

ומי עוד יגיע לכנס...? אנחנו, כמובן!
״המשלחת הישראלית לקומיקון״ חוזרת גם השנה לסיבוב נוסף, ותמשיך להביא לכם את כל הדיווחים, החדשות והחוויות מהעולמות שאתם הכי אוהבים - היישר מהשטח, בזמן אמת ובעברית!
כל הפרטים יפורסמו בקרוב. עד אז, אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לקבוצת הטלגרם שלנו!
שם תקבלו את כל החדשות הכי חמות ישר לנייד, ותוכלו לתקשר עם המשלחת בזמן אמת :)
כנס סן דייגו קומיקון 2025 יתקיים בהמשך החודש הקרוב, בין ה-23 ל-27 ביולי, בעיר סן דייגו שבקליפורניה. שעות הפאנלים והאירועים יחשפו בשבועות הקרובים.
מה דעתכם? איזה פרויקט הייתם הכי רוצים לשמוע עליו בקומיקון הקרוב? והאם אתם חושבים שהפאנלים בסן דייגו עושים את ההשפעה השיווקית או שלא? ספרו לנו בתגובות!
עידו שייביץ
