top of page
Green Gradient

סקירה: ״ג׳ון וויק מציג: בלרינה״ - כיף ותו לא

הסרט החדש בעולם של ג׳ון וויק לוקח אותנו לריקוד מלא אקשן ודי חסר עלילה - אך כיף לחובבי הז׳אנר

נטפליקס-לנד: חברת הסטרימינג מכריזה על מודל מרכזי החוויות ״נטפליקס האוס״

״הארי פוטר והנסיך חצוי הדם״ מציג: איך אהבה אמיתית לחומר המקור נראית

ביקורת ComicON: ״חייו של צ׳אק״ - תודה על 111 דקות נפלאות

ביקורת ComicON: ״פיניאס ופרב״ עונה 5 - 104 ימים נוספים של קיץ ישן

ביקורת ComicON: ״האחיין שלי בנץ״ עונה 3 - כמו סירופ דה ליאז'

טור דעה: זו ציפור? זה מטוס? זה ג׳יימס גאן!

ביקורת ComicON: ״הדרקון הראשון שלי״ (2025) - אותו הסרט בשינוי אדרת

ביקורת ComicON: "הטורף: הרוצח של הרוצחים" – תחייה מפוארת לפרנצ'ייז מיתולוגי

התבגרו רע: איך ״דברים מוזרים״ הפכה מגולת הכותרת של נטפליקס לייצוג של כל מה שרע בה

מציינים 20 שנים ל-״השמיניה״: הגיע הזמן לקום לעולם אחר

״האחרונים מבינינו״ עונה 2: שהאחרונים מבינינו יכבו את האור

הדברים מוזרים והרצח כתוב היטב: כל ההכרזות של TUDUM 2025!

טעימה קטנה מזה: ראיון חדש חושף פרטים על העונה השנייה של ״פיסמייקר״!

האולפנים הבלתי-נראים: מארוול סטודיוס לא צפויים להציג פאנל הכרזות ב-SDCC 2025!

ביקורת ComicON: ״האחרונים מבינינו״ עונה 2 פרק 7 - התנגשות חזיתית

ביקורת ComicON: ״לילו & סטיץ׳״ (2025) - קטן ושבור, אבל עדיין טוב (לחלקכם)

סקירה: "משימה בלתי אפשרית: חשבון סופי" - אקשן בקרוז קונטרול

ביקורת ComicON: "האחרונים מבינינו" עונה 2 פרק 6 - המסמר האחרון

ביקורת ComicON: ״האחרונים מבינינו״ עונה 2 פרק 5 - טעויות העבר

הקיץ של DC: הטיזר של "פיסמייקר" עונה 2 הוא אמנם האזור הבטוח של ג'יימס גאן, אבל הוא עדיין יצירתי ומפתיע מתמיד

אינני מעריץ גדול של סדרת סרטי ג׳ון וויק. צפיתי בכל אחד מארבעת סרטיו פעם אחת, נהנתי ממרבית

החוויה ולא חשבתי עליהם הרבה לאחר מכן. כששמעתי לראשונה שהיקום של המתנקש האהוב יורחב לסרט ספין אוף בכיכובה של אנה דה ארמס, ״בלרינה״, הואאומנם לא היה בראש רשימת הסרטים המצופים שלי. אבל.... אנה דה ארמס… זה די מספיק בשבילי. ברצינות יותר, האודישן הנפלא שלה לתפקיד ב-5 הדקות הכי טובות ב-"לא זמן למות", שככל הנראה אלו הם הסיבה שהביאו לה את התפקיד, גרמו לי לחשוב שאם זה יהיה שעתיים של זה - אז למה לא.


הסרט, שבויים (לפחות על פי הקרדיטים) על ידי לו וויסמן (מסרטי ״מלחמת האופל״, הרימייק של ״זיכרון

גורלי״ ו-״מת לחיות 4״…) ועל פי דיווחים צולם מחדש כמעט כולו על ידי במאי הבית של סרטי וויק, צ׳אד

סטאלסקי, מתחיל בסיקוונס פתיחה די מנומנם וקלישאתי, על ילדה שמאבדת את אביה ומקדישה את חייה

לנקמה. לאחר שכמה הופעות אורח שהובילו להתלהבות בהקרנה של מספר מוותיקי סרטי וויק, הילדה התבגרה והפכה ללא פחות מאנה דה ארמס. מהרגע הזה, הסרט יוצא פחות או יותר לסיקוונס אקשן אחד בלתי עציר עד קרדיטי הסיום.


זה נכון שאף אחד מסרטי וויק לא היה מועמד לתסריט הטוב ביותר, אך עדיין יש בסרטים הללו מנגנון נרטיבי שתורם לתחושת עלייה במד האינטנסיביות בין סצנות האקשן. ״בלרינה״, לעומת זאת, לטוב ולרע הוא פשוט סוג של משחק מחשב, עם מעט מאוד שורות דיאלוג בתוך או בין הבוסים.


Ana de Armas as Eve in Ballerina. Photo Credit: Murray Close
Ana de Armas as Eve in Ballerina. Photo Credit: Murray Close

הבלרינה שלנו, איב מקארו, היא אומנם לוחמת מיומנת, אך לא "הבאבא יאגה" כמו שדמויות היקום מכנות את וויק. אופי הלחימה שלה הרבה פחות מאופק ומלא באנדרנלין, עצבים ורגש, מה שעבורי כאחד שאינו חובב אומנויות לחימה גדול, גרם לרוב רגעי האקשן הגדולים של הסרט להיות מבדרים יותר מכל סצנה בסדרת סרטי ״ג׳ון וויק״.


ולגבי וויק עצמו, הנוכחות שלו בסרט היא בטעם טוב מאוד. לא קטנה מדי כדי להרגיש מגוחכת, ולא גדולה מדי כדי להרגיש כמו דמות פעילה בסרט. היא רק שם בכדי להמחיש לנו שאנחנו באותו עולם, ולהגדיל את המיתולוגיה סביב דמותו של "הבאבא יאגה" האימתני.


Ana de Armas as Eve in Ballerina. Photo Credit: Larry D. Horricks
Ana de Armas as Eve in Ballerina. Photo Credit: Larry D. Horricks

הסרט הוא בהחלט חוויה כיפית בבית הקולנוע, ואחרי שעוברים את ה-20 דקות הראשונות (לא שזה קל), הזמן טס במהירות של הגרזנים שהבלרינה זורקת על אויביה - והוא אפילו משאיר טעם של עוד. אנה דה ארמס היא שחקנית מצויינת וכוכבת אקשן מצויינת, אך הסרט מעוניין להשתמש רק בכוכבת

האקשן. הוא כאילו לא מודע בכלל לזה שיש לו שחקנית מצויינת, שיכולה לתת הרבה יותר מהכריזמה והיכולות הגופניות.


כאמור, אינני חובב וויק מושבע ואיני מודע לעומק לדינימיקה והחוקים של עולם המתנקשים הזה, אבל אני מעריך שרובם המוחלט של החובבים יהנו מההרפתקה הנוכחית, גם אם ישנה נוכחות מצומצת של קיאנו ריבס. אך אני עדיין מאמין שאקשן לבדו (אפילו אם הוא מרבית זמן המסך) חייב אלמנטים נוספים שיעצימו רגשית את החוויה, כמו ב-"מקס הזועם: כביש הזעם". בנוסף להריגות מוצלחות, חייבים להיות גם משפטים ורגעים של דמויות שיחקקו בזיכרוננו, ו-״בלרינה״ פשוט לא מעוניין לתת לנו את זה. מה שכן, הוא בהחלט מעוניין לתת לנו זמן כיף וקליל בקולנוע, והוא בהחלט שווה צפייה במסך הגדול. אז מי אני שאתלונן, אם כי אני כנראה לא אחשוב יותר על קיומו של הסרט החל ממחר.


Bolero. Photo Credit: Larry D. Horricks
Bolero. Photo Credit: Larry D. Horricks

האם הסיפור הוא קלישאתי ומשעמם? כן.

האם חלק משורות הדיאלוג גרמו לי להיות מובך? כן.

האם אנה דה ארמס הולכת להיות כוכבת מהשורה הראשונה? כן.

האם האקשן בסרט הוא הכי מוצלח שראיתי בינתיים השנה? כן.


גזר הדין: 6.5 מתוך 10!


מה דעתכם? האם ״בלרינה״ עומד ברמת האקשן של שאר סרטי ״ג׳ון וויק״? והאם אהבתם את הובלתה של אנה דה ארמס בתור השחקנית הראשית? ספרו לנו בתגובות!


״ג׳ון וויק מציג: בלרינה״ זמין כעת בבתי הקולנוע בישראל.

תגובות

שיתוף המחשבות שלךהתגובה הראשונה יכולה להיות שלך.

סקירות

כתבות נוספות מקטגוריית

סקירה: "משימה בלתי אפשרית: חשבון סופי" - אקשן בקרוז קונטרול

סקירת ComicON: העונה החמישית והאחרונה של הסדרה "את"

ברוכים השבים ל-Vice City: הטריילר החדש של GTA VI חושף לא מעט דברים מפתיעים

גיא קול

10 ביוני 2025 בשעה 8:58:28

סרטים

סקירות

© ComicON Israel

  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook

ביקורות סרטים, ביקורות קולנוע, ביקורות סדרות, ביקורות משחקים, היקום הקולנועי של מארוול, ComicON | קומיקאון

לוגו קומיקאון
bottom of page