top of page
Green Gradient

הפלוס הפך למינוס: סקירה של המעידה מגדולות של מארוול סטודיוס לאורך סאגת המולטיוורס

עיתון הוול סטריט ג׳ורנל מספק לנו מבט מעמיק לתקופת העומס של מארוול סטודיוס, שפגעה באיכות התוכן והוכיחה בבירור ש-״תפסת מרובה לא תפסת״

מערכת העיתון הפופולרי האמריקאי The Wall Street Journal פרסמה השבוע סקירה מעמיקה על התהליך שעברה חברת מארוול סטודיוס במהלך השנים האחרונות, בהם חוזקה השיווקי והכלכלי שהיו בלתי מעורערים עד 2019 החלו להדרדר ולהיות לא יציבים ואחידים כפי שהיו. בסיקור שלהם, נתנה מערכת העיתון מבט נוסף על איך חלק מהעניינים התרחשו מאחורי הקלעים, מתוך עדות של אנשים שעבדו בעבר במארוול או עבדו בשיתוף פעולה עם מארוול מתוך חברות אחרות.


יו״ר מארוול סטודיוס, קווין פייגי, אמר בפה מלא בפני עובדים ושותפים לאחרונה כי באמת נוצרה התחושה בפני הקהל לפיה הצפייה בכל העיבודים מבוססי הקומיקס של החברה, בטלוויזיה ובקולנוע, מתחילה להרגיש כמו מטלה ושיעורי בית, במקום להרגיש כמו תחביב לבידור ולהנאה. הוא אף הדגיש כי הסיבה לבעיה הזו אמונה ברצון לספק את הדרישות החמדניות של חברת האם, חברת וולט דיסני, לתוכן חדש עבור שירות הסטרימינג שלהם. הדבר הוביל ליצירה של יותר מידי תכנים עם סיפורים המשתלבים אחד בשני, היוצרים בלבול ומעמסה.


פייגי, כידוע, נחשב לאחד המפיקים הבולטים ביותר בתעשייה ההוליוודית. לאחר שהחל את דרכו כעוזר מפיק בסרט הראשון של ה-״אקס-מן״ משנת 2000, הוא נשכר על ידי מארוול אנטרטיינמנט ועם השנים הפך לאדם הבכיר והראשי בתוצרי הקולנוע של החברה - האמון על נתינת המילה האחרונה על כל חלק בפרויקטים. פייגי היה הדמות הבכירה בחברה גם לפני הרכישה של כלל חברת מארוול על ידי דיסני ב-2009, והיה משמעותי להצלחותיה הרבות של החברה בימי השיא שלה, גם ב-״איירון מן״, גם ב-״שומרי הגלקסיה״ וגם בהצלחה הכלכלית הענקית ביותר של החברה, ״הנוקמים: סוף המשחק״ - שהכניסה כ-2.8 מיליארד דולר.


Anthony Russo, left, Kevin Feige and Joe Russo at the Avengers: Endgame premiere (Matt Baron/Shutterstock)
Anthony Russo, left, Kevin Feige and Joe Russo at the Avengers: Endgame premiere (Matt Baron/Shutterstock)

בשנות ה-2010, פייגי היה מאוד מעורב בפיתוח של כל סרט וסרט. בכתבה מציינים כי הוא היה נוהג להקצות מנהלים בדרג נמוך יותר לפקח על תהליכי צילומים, אך היה צולל עמוק במעורבות בשלב העריכה וקורא לא מעט לשינויים משמעותיים או לצילום סצנות חדשות. המפיק בפועל העובד במשך שנים תחתיו, לואי ד׳אספוסיטו, היה אומר בבדיחות הדעת ש-״אנחנו יכולים לתקן כל סרט אם נצלם אותו שוב״. ולראיה, בהפקה של ״ת׳ור: העולם האפל״, היו 35 ימי צילומים מחדש - שהם ארוכים מתקופות צילומים שלמות של סרטים בתקציבים נמוכים יותר.

תגובות

שיתוף המחשבות שלךהתגובה הראשונה יכולה להיות שלך.

מארוול

כתבות נוספות מקטגוריית

עושים סדר: אלו העובדות וההשפעות של רכישת אולפני האחים וורנר על ידי נטפליקס עבור הקהל הישראלי

ניתוח ״פלוריבוס״: פרק 6 - עדיף חבר אחד ביד משניים על העץ

ביקורת ComicON: ״לנצח נצחים״ - עד שהמוות יפריד בינינו... ומה אז?

עידו שייביץ

4 במאי 2025 בשעה 11:05:45

מארוול

© ComicON Israel

  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook

ביקורות סרטים, ביקורות קולנוע, ביקורות סדרות, ביקורות משחקים, היקום הקולנועי של מארוול, ComicON | קומיקאון

לוגו קומיקאון
bottom of page