ראיון עם השטן: ״אתם תהיו בסדר. אנחנו דואגים לכם״
- רז משאט
- 5 במרץ
- זמן קריאה 6 דקות
אף על פי שהרבה אנשים חושבים על 2025 כשנה קריטית ביותר עבור אולפני DC, היא קריטית לא פחות עבור אולפני מארוול והיקום הקולנועי שלהם. למארוול יש מגוון עצום של תכנים שצפוי לצאת במהלך 2025, שכוללים בתוכם לא מעט תותחים כבדים (כמו ״ארבעת המופלאים: צעדים ראשונים״). וכאשר בעורף היקום הקולנועי נושפים שני סרטי הנוקמים המצופים שיגיעו אלינו ב-2026 ו-2027, מארוול עושה כל מה שהיא יכולה כדי לרשום בדרך כמה שיותר הצלחות. אבל איכשהו, למרות שמדובר בשנה עצומה עבור מארוול, הסדרה ״דרדוויל: נולד מחדש״ מצליחה לבלוט עוד יותר משאר הפרוייקטים של האולפן ולהפוך לאחד הפרוייקטים המצופים בשנת 2025. ולא רק של מארוול, אלא בכלל.

הרבה דברים עומדים על הכתפיים של הסדרה הזו. זה התוכן הטלוויזיוני הכי אלים ובוגר של מארוול טלויזיה עד כה, הוא מושק בשנה קריטית עבור מארוול מכל בחינה שהיא, ומעל הכל הוא אמור להחיות את אחת מסדרות גיבורי העל האהובות ביותר בכל הזמנים, ולתת לה בית חם שינסה לשמור עליה כמה שיותר, אבל תוך כדי גם לשפר ולשדרג אותה.
לרגל עליית הסדרה החדשה והמסקרנת וכדי לנסות להבין איך במארוול מנסים להתמודד עם כל הלחץ האדיר הזה, תפסנו לראיון מיוחד (בין היתר) את ראש מחלקת הטלוויזיה של מארוול, בראד וינדרבאום, הבמאים של חלק מפרקי הסדרה, ג׳סטין בנסון ואארון מורהאד, המפיקה בפועל סאנה אמנאט, והשחקנים הראשיים של הסדרה צ׳ארלי קוקס ו-וינסנט דינפריו (דרדוויל וקינגפין), כדי לנסות לקבל כמה תשובות לשאלות הבוערות שלנו.
צ׳ארלי, האם הסדרה המתקרבת היא חדשה לגמרי, או שהיא ממשיכה מהנקודה בה עזבנו את הדמות? איפה אנחנו עומדים לפגוש את מאט מורדוק? ואיך הולך לו עם דרדוויל?
צ׳ארלי: [שואל את הצוות] אני צריך להיזהר מספוילרים? [מקבל כן] אז כן, זמן מה חלף מסוף העונה השלישית של הסדרה, שסגרנו ב-2018. קשה לדבר על העניין הזה מבלי להיכנס לספוילרים. אתה מבין… בשלב מוקדם מאוד, מאט חווה טראומה. והמשמעות של זה הייתה שהוא צריך לחשוב ולמצוא מחדש את הזהות שלו, בדרך כנראה הרבה יותר עמוקה משראינו בעבר. הוא מוצא את עצמו במסלול שהדרך הכי טובה לכנות אותו לדעתי, היא פלסטר שיאלץ להיתלש באיטיות ובכאב רב. אבל בעבור המעריצים של הסדרה המקורית, מדובר בעיקרון באותו מאט מורדוק. פשוט במצב בו הוא מושפע מהאירועים שהוא חווה.

מאחר ואנחנו מגיעים מישראל, היינו שמחים לדעת איך הייתה העבודה עם השחקנית הישראלית איילת זורר. אארון וג׳סטין, תוכלו לספר לנו על חווית העבודה איתה?
ג׳סטין: אתם יודעים מה מצחיק? היא בטח תוכל לספר לכם סיפורים מצחיקים על שנינו. אנחנו מעריצים אקסצנטרים של סטיבן ספילברג, בין היתר של סרטו ״מינכן״ והופעת המשחק שלה בסרט. ואם תשאלו אותה עלינו, היא בטח תגיד לכם, ״החבר׳ה האלה תמיד שואלים אותי על ׳מינכן׳״. אבל זה כל כך מעניין, כי כמובן היא הייתה בסדרה המקורית בנטפליקס. וכל החלק הסיפורי שבו היא ו-ווילסון פיסק מתאהבים, גורם לך בכלל לא להבין שהוא האנטיגוניסט בסיפור בשלב הזה… אם אתה לא מעריץ של הקומיקס ומכיר את השם, כמובן. זה עבד כל כך טוב. היא שיחקה את הדמות הזאת כל כך טוב בעונות האלו, וזו הייתה באמת רומנטיקה יפהפייה. זה כבוד גדול לזכות לעבוד איתה בכל צורה שהיא, במיוחד על הדמות הזאת, שאנחנו מעריצים כל כך.
אארון: היא דמות כל כך חשובה לעולם שבו הכל מתרחש. היא כמו לחשנית, יש לה רצונות משל עצמה. ואיילת ממש משקפת את זה בדרכים מסוימות, בכך שיש לה דעות חזקות מאוד ומחושבות ביותר, כך שהיא פשוט מגיעה לסט ומעיפה לך את המוח עם הרעיונות החדשים שלה. היא ממש מדויקת. אין לה מרחב להביא תצוגת משחק מוגזמת ומוחצנת, אבל יש לה תשוקה פנימית בוערת המתחברת לרוב לקשר שלה עם פיסק. וזו פשוט זורחת בכל סצנה, אפילו באלו שבהן היא מופיעה ללא וינסנט.

אתם גם עבדתם על בימוי פרקים בסדרות קודמות של מארוול, ״מון נייט״ והעונה השנייה של ״לוקי״. כיצד הגישה שלכם לבימוי ״דרדוויל״ הייתה שונה מעבודתכם על התכנים האלו, ואיך הסגנון הויזואלי שלכם עיצב את הסדרה?
אארון: זה הדבר שאנחנו הכי אוהבים ששואלים אותנו.
ג׳סטין: כן, כי ב-״מון נייט״ וב-״לוקי״ הרגשנו קצת כאילו אנחנו מפתחים את סגנון היצירה האינדי שלנו, שהתרגלנו אליו מאוד, לכיוון הרבה יותר גרנדיוזי. הרבה יותר מלוטש. הרבה יותר גדול בקנה המידה שלו. לכיוון סיפור סיפורים הרבה יותר פנטסטים, כמו ש-״מון נייט״ מבוסס על מיתולוגיות מצריות עתיקים, ו-״לוקי״ מבוסס על המיתולוגיה הנורדית. היינו צריכים להתמודד עם המיתולגיות הגדולות האלו. עכשיו הגענו ל-״דרדוויל״, והיא סדרה מאוד קרובה לקרקע, שמתרחשת בניו יורק מציאותית לגמרי בימינו אנו. ויש בכך כמעט מחויביות לחזור לסגנון היצירה היותר בסיסי, יותר אנושי, היותר אינדי ומלא ניואנסים. זה מרגיש הרבה יותר נכון. זה מרגיש הרבה יותר מציאותי. אתה נמצא שם בתוך הרגע, אתה נמצא בעולם האמיתי. אתה לא יכול… אתה לא אמור להגיע לרמות גרנדיוזיות גבוהות. הן יורידו מרמת המתח, וזה יגרום לתוכן להרגיש לא אמין. אז חשנו שפיתחנו את הרגישות שלנו ליצירה בסגנון אינדי עליה גדלנו, בדרך אחרת לגמרי.

וינסנט, מה תוכל לספר לנו על המטרות החדשות של פיסק?
וינסנט: מבלי לספיילר? [מקבל כן] הוא במשימה. הוא אותו הבחור שהופיע בסדרת הנטפליקס, אבל יש לו תוכנית חדשה. הדבר הראשון שהוא חייב לעשות הוא לסדר את העניינים עם אישתו [ונסה], כי הוא נעלם לזמן מה. העניין הזה לאחר מכן הופך למשהו מרגש במיוחד. ואז יש את הצד האחר לגמרי, שבו יש לו תוכנית. התוכנית שלו היא להרחיב את שליטתו. זו תחילת הדרך לשם, לשאלה כמה רחוק הוא ילך בשביל להשיג שליטה. והוא חווה בכך קושי, כי הוא נאלץ לפעול ולחיות גם בשעות היום על מנת לעשות זאת, גם תחת אור הזרקורים.
יש גם הרבה דמויות משנה שמופיעות בסדרה. סאנה [מפיקה בפועל בסדרה], תוכלי לספר לנו קצת על שחקניות המשנה המופיעות בה?
סאנה: יש לנו שחקניות באמת נפלאות, וכל הקאסט שלנו פשוט נהדר. אהבתי את העובדה שכל הדמויות הנשיות שלנו הן ייחודיות, אך גם חזקות מאוד וקשוחות. אני חייבת לומר, היה לי ממש לעונג לקבל את איילת בחזרה לתפקיד. העבודה המשותפת של וינסנט ואיילת בפני עצמה הציגה לא רק את הקשר הזוגי המאוד אישי של שתי הדמויות, אלא גם שהוא פשוט משנה את מי שהוא ווילסון פיסק באמת. רגעי האנושיות שאנחנו רואים עם פיסק מתרחשים רק לצד ונסה. ואני, בתור מעריצה, לרוב חשה סימפתיה עבורו ברגעים האלה, שזה דבר מאוד מפתיע כשמדובר בנבל. כמובן, קרדיט גדול לוינסנט על זה. אבל איילת והוא היו פשוט נפלאים ביחד. אז היה לי ממש לעונה לעבוד עם כולם, ובתקווה כולם גם יתחברו לדמויות החדשות.

בואו נחזור רגע לסדרה של דרדוויל בנטפליקס, שהייתה אינטנסיבית מאוד במיוחד בקטעי האקשן שלה. איך היו השיחות הראשונות שלכם סביב הנושא הזה?ֿֿ איך הגעתם למסקנה שאתם לא רוצים לרסן את עצמכם רגעים האלימים והמרגשים, ולדחוף את היקום של מארוול לקצה?
בראד: כשעשינו את ההחלטה המצויינת להחיות מחדש את הסדרה, לא ידענו כמה רחוק אנחנו יכולים להגיע. בהתחלה נקטנו בגישה יותר רכה ועדינה, ולאט לאט התחלנו לדחוף אותה קדימה. ככל שקיבלנו יותר חומרים, ידענו שאנחנו צריכים אפילו לדחוף את זה יותר קדימה, כדי שנוכל לענות על ציפיות המעריצים. חלק מהחזון של דריו [השואוראנר של הסדרה], היה לדחוף את זה הכי רחוק וקיצוני שאפשר. למעשה, מעולם לא מצאנו נקודת עצירה, שמנו כל מה שאנחנו יכולים בצורה הכי קיצונית שאפשר על המסך, כדי להשיג את האפקט הדרמטי הכי גדול שאפשר.

לסיום, צ'ארלי ווינסנט, מה אתם רוצים שמעריצים יקחו מהסדרה ״דרדוויל: נולד מחדש״?ֿֿ
ויסנט: אני רק מקווה שהמעריצים מתרגשים מזה כמונו, ושזה יהיה מאוד מהנה בשבילם. אני נקווה שכשהמעריצים יסיימו את הסדרה הם יהיו שמחים, כי כולנו עבדנו על הסדרה מאוד קשה, וכולנו השקענו עבודה רבה עבור המעריצים, ביצירה של מה שאנחנו חושבים שהם הכי רוצים. אז אני רק מקווה שבסופו של יום, הם באמת יהנו מהסדרה.
צ'ארלי: כשאנחנו מדברים ומקיימים אינטרקציה עם המעריצים, לרוב יש להם כמיהה וצמא לאיכות והזהות המיוחדת, שהייתה לסדרה בעבר. אי אפשר לשים על הזהות הזו את האצבע בדיוק, אבל כולנו יודעים במה מדובר. המעריצים מאוד מודאגים, מכך שלא נצליח לשחזר את התחושה הזו והרבה פעמים הם שואלים אותנו האם זה יצליח לספק את אותה הרגשה? ואני מקווה שהם אכן ירגישו ככה. מידי פעם שאני פוגש מעריץ כלשהו, הם שואלים אותי האם הסדרה תהיה אפלה? האם היא תהיה אלימה? וכשאני שומע את השאלות האלו, אני מיד מחייך ועונה להם שכן. אתם תהיו בסדר. אנחנו דואגים לכם.

את המשך הסיפור של מאט מורדוק/דרדוויל (צ'ארלי קוקס) ווילסון פיסק/קינגפין (וינסנט דנפריו) תוכלו לראות בסדרה החדשה ״דרדוויל: נולד מחדש״ שעלתה היום עם בכורה כפולה בדיסני פלוס ישראל.
בכתיבת הכתבה עזרו עידו שייביץ ממערכת קומיקאון ויובל פרידמן מנהל העמוד Marvel4U.
לקריאת הביקורת שלנו על הסדרה לחצו כאן
Коментарі