top of page
Green Gradient

אז הנטפליקס שלכם קנה לכם את הוורנר ברוס. מה עכשיו?

הכרזת הרכישה הטרייה של אולפני וורנר ברוס על ידי נטפליקס הובילה לפאניקה ציבורית ולהכרזות על מותם של הקולנוע והטלויזיה כפי שהכרנו אותם. באמצעות סקירה של מצבה של נטפליקס כיום והערך הרב שהיא יכולה לקבל פשוט מלספוג את וורנר ברוס כמו שהיא, אסביר למה לא ניכרת סיבה ממשית לחשוש שתמהר להתערב ולשנות כל תהליך.

תעשיית הבידור העולמית כולה עצרה בתדהמה במה שנחשב בישראל יום שישי האחרון בשעות הבוקר המוקדמות, כשפורסמה ברבים הקביעה כי ענקית הסטרימינג נטפליקס היא זו ששמה ידה על העליונה בהליכי הדיונים למכירת נכסי חברת וורנר ברוס דיסקברי. אחרי שבועות של שמועות וטענות שהגיעו מכל עבר, כאשר דווקא חברת פרמאונט הנמצאת בתהליכי בניית מוניטין מחדש הייתה ניכרת הנחושה ביותר מכל האופציות, המסע הסתיים בידיעה שנטפליקס הגישה את ההצעה המשתלמת ביותר בראי חבר המנהלים ועל כן עתידה להיכנס לשיחות בלעדיות לסגירת העסקה. זמן לא רב לאחר מכן, הכריזו שתי החברות על עסקה סופית בהצהרה חגיגית לעיתונות. לפחות הבכירים בחברות האלו ראו בכך חגיגית. הקהל הציבורי ראה בהצהרה הזאת מדאיגה ביותר.


בעוד שוורנר ברוס הם אחד מאולפני הקולנוע הותיקים ביותר בתעשייה ההוליוודית הקיים מעל ל-100 שנים ואחראי בין היתר על יצירות שנחשבות שיא היצירה הקולנועית כמו ״קזבלנקה״, חברת נטפליקס, ובעיקר חטיבת התוכן המקורי שלה, נחשבת באופן יחסי ״הילד החדש והצעיר בשכונה״. ככזו ובדומה מאוד ליחס בין ילידי ג׳ן אלפא לבייבי בומרס, נטפליקס דאגה לטעון בציבור כי היא מאמינה בגישות צריכה מודרניות המבוססות בעיקר על אמצעים טכנולוגיים הנגישים לכל הבא ליד בחלקת ביתו הפרטית - בין אם דרך סטרימרים או טאבלטים וסמארטפונים - ואף כינתה לא פעם את ההפצה הקלאסית של תכנים בבתי הקולנוע או על מדיה פיזית ״מיושנת״. לאורך השנים, על אף שנטפליקס כן עבדו יותר ויותר לבסס את עצמם בתחום הקולנוע גם עם נוכחות פיזית בכל אירוע בתחום שמכבד את שאר אולפני התעשייה, פעם אחר פעם נתקלנו בהתבטאויות מצידם המנסות לדחות את הרעיון של חווית בית קולנוע לטובת צפייה ראשונית בסלון הבית. על כן, רבים ברחבי העולם, הן צופים, הן מבקרים וכתבים והן ארגונים גדולים בהוליווד, מיהרו להגיב בדרמטיות על ידיעת הרכישה כמותו של הקולנוע ושל המותגים האהובים שלהם גם.


בעוד שאני יכול להעיד על עצמי שהידיעה הזאת גם מדאיגה אותי באופן מסוים, למרות שאני יודע שמדובר בהליך שלא נסגר סופית עדיין ועוד יש לו כברת דרך ארוכה לעבור שבסופה הוא עוד עלול ליפול, ניסיתי לשבת ולחשוב מה הרכישה הזאת באמת הולכת להגיד על הפעולות העתידיות של נטפליקס. בעיקר בשלושת האספקטים המרכזיים שרלוונטיים לנו, הצרכנים בישראל, בכל הקשור להפצה ומרחב יצירתי של תוכן מהסוג שאנחנו אוהבים - ואנחנו יודעים שגם אתם. בעוד שמדובר בהליך שנראה כמו גזירת גורל, הפעולות האחרונות הן של וורנר והן של נטפליקס מעידות על כך שיתכן וההתמזגות הזאת לא בהכרח תהיה קטסטרופלית כמו שהיא נשמעת. לפחות לא בטווח המיידי והראשוני בשנייה שהארי פוטר ישב בשולחן יחד עם וונסדיי.



תגובות

שיתוף המחשבות שלךהתגובה הראשונה יכולה להיות שלך.

נטפליקס

כתבות נוספות מקטגוריית

אז הנטפליקס שלכם קנה לכם את הוורנר ברוס. מה עכשיו?

עושים סדר: אלו העובדות וההשפעות של רכישת אולפני האחים וורנר על ידי נטפליקס עבור הקהל הישראלי

ניתוח ״פלוריבוס״: פרק 6 - עדיף חבר אחד ביד משניים על העץ

עידו שייביץ

7 בדצמבר 2025 בשעה 22:22:18

נטפליקס

© ComicON Israel

  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook

ביקורות סרטים, ביקורות קולנוע, ביקורות סדרות, ביקורות משחקים, היקום הקולנועי של מארוול, ComicON | קומיקאון

לוגו קומיקאון
bottom of page